الاثنين، 20 يوليو 2009

مش عايزة بوسة على الخد

فتحت عينى على صوت باب حجرة نومى يفتح ، هل على وقبلنى ، قبلة لكل خد ، وقال مش هتبوسينى و وجه خده لفمى فقبلته ، امتدت يده الى الجزء الأسفل من جسدى مباشرة ، فزحتها ، قال مداعبا : انتى بتزقى ايدى .. من امتى بتزقينى كدة ؟ قلت : عندى شوية متاعب صحية ............. لبس ونزل.
مش عايزاه يبوسنى من خدى .. ما كل الناس بتبوسنى من خدى ماما ، بابا ، ولادى ، اخواتى لو مش هو اللى هيبوسنى من شفايفى ، هيبقى مين بقى اللى ينفع يعمل كدة.
مش عايزة انام مع راجل مش عايز ينام معايا ، ايوة جايز هو مش رافض ينام معايا ، بس انا عايزاه يكون عايز ، عايز قوى ، عشان احس انى مبسوطة ، احساسى انه بيعمل كدة ، بس عشان لازم يعمل كدة بيخنقنى ويخلينى افكر ، طيب لو راجل عايزنى قوى ، اى راجل تانى ، هل هبقى عايزاه ومبسوطة معاه ؟ .. لأ .. الإجابة هى لأ ، يعنى بالعربى انا عايزة انام مع راجل عايز ينام معايا جدا جدا ، لكن لازم اكون انا برضه عايزاه ، فكرت واستعرضت فى ذاكرتى كل الرجال فى محيطى وملقتش غير واحد بس انا عايزة انام معاه جدا ، الشخص دة يبقى هو نفسه جوزى برضه ، طب ايه الحل؟
**********
عايزين نعمل داى يوز فى حتة الخميس الجاى 23يوليو واجازة (فرحت وقلت الله ، ليلة من ليالى زمان) لكنه كمل كلامه قبل ما اسرح
وقال : انا حجزت الخميس الجاى فى الجى دبليو ماريوت اصله فيه البسين اللى بالأمواج ..... ابتسمت فى صمت
***********
انتى مالك النهاردة؟ ........ ابدا عادى ............. حاسس انك عصبية شوية .. ما بأردش .. مش هأديله فرصة انه يسألنى مالك واقوله انى حاسة بالوحدة وافتقد شعور بانى امرأة .. لأنه ببساطة مش هيدينى الفرصة اكمل كلامى وهيبدأ كالمعتاد يقولى انتى بتدورى على الخناق والنكد .... وهقوم البس وانزل من البيت وارجع اخر اليوم ، عشان يقوم يصالحنى بشرط ضمنى مبيتقالش وهو انى ما اتكلمش ابدا عن مشاعرى
*********
البنت بتعطس ، يصرخ فيها : كويس كدة ، اديكى بتعطسى ..... بعد شوية التانية عطست ، يصرخ بشدة وانتى كمان بتعطسى انتوا هتعيوا ، انتوا بتستهبلوا ، مش تخلوا بالكوا .....
انا بعد ما البنات قاموا : انت بتزعقلهم ليه ؟ هو فى حد بيعطس بمزاجه؟ .. هو: عشان يتعلموا يخلوا بالهم من الأمراض والعدوى
اتعجب فى صمت واخاف انى اقوله ان نهر الطفل على شىء خارج عن ارادته بيهز ثقته فى نفسه
********
ممكن نلعب بالطيارات فى الجنينة يا مامى ، ماشى يا حبايبى ..... بعد قليل تهل ابنتى الكبرى ذات السبع سنوات ، اول ما أشوفها اقولها مالك يا حبيبتى فى ايه ؟ ... انا ام واعرف طبعا على طول اذا كان فى حاجة مضايقة بنتى من النظرة الأولى
اترمت فى حضنى وهى تجهش بالبكاء ، الطيارة بتاعتى وقعت فى جنينة الجيران يا مامى ، طب ما تقولى لعم محمد يجيبهالك ..
الجيران مسافرين وقافلين البوابة بالمفتاح ..ابوها قاعد بيلعب جيمز ولا نطق
لبست وطلعت انده على عم محمد .. محدش عايز ينط يجيب الطيارة عشان الناس مسافرين والكل خايف احسن الجيران يزعلوا
البنت بتتشحتف على الطيارة ، جبت السلم من البيت عندى وحطيته ونطيت على السور ونزلت جوة فى التراس عند الجيران وجبت الطيارة ورجعت من على السور، مهمنتش اى خدوش او كدمات من النط والسور والزرع حوالين السور ، كل اللى كان هاممنى ان بنتى تبطل عياط على الطيارة بتاعتها
دخلت البيت ، لسة قاعد ، انا كنت عايزاه هو اللى يقوم مع البنت ويجيب لها الطيارة لكن هو معملش دة ولا حتى قالها بتعيطى ليه، طبعا هو سامعنا لكن لو سأل هيدخل نفسه فى الموضوع ويضطر يساعدها وهو مش عايز يقوم من قدام الجيمز، وانا لو طلبت منه مش هيرضى وهقوم مع البنت برضه ، طب اقوم من الأول وخلاص ، لكن بشعور عجيب بالوحدة وافتقاد احساس ان حد يبقى مسئول عنك بدل ما انتى مسئولة عن كل اللى حواليكى .. طبعا اتشلفطت من النط على السور
*************
جبت توست وجبن على صنية وقعدت اعشى البنات ، من غير حتى ما يبصلى قالى اعمليلى ساندويتشات معاهم
هو: تسلم ايدك ، التوست حلو ..انا : تسلملى
بقوم بواجباتى على اكمل وجه وهو من حقه يطلب لكن انا مش من حقى اطلب ، او بصراحة من حقى اطلب برضه لكن هو من حقه ميعملش اللى انا باطلبه ، لأ وكمان يتخانق عشان انا طلبت ،طبعا الخناق ببقى لأنه حاسس انه مقصر
**********
كالعادة التليفزيون بيتقلب وانا قاعدة بأتفرج عليه ولو افتكر يسألنى يبقى بعد ما يقلب ،هو انتى كنتى بتتفرجى على حاجة؟ ... لأ طبعا كنت سرحانة فى الشاشة (بأرد فى سرى)
باتفرج على ديسبريت هاوس وايفز واسأل نفسى هو الستات من حقهم يتكلموا؟ يتناقشوا مع اجوازهم؟ يعترضوا؟ هل فى حوار قائم ايا كان؟
نفسى اعبر عن مشاعرى ويسمعنى من غير ما يقاطعنى ويهزأنى ويتهمنى انى نكدية ، غالبا دة بيحصل بعد اول او تانى جملة وعادة بتكون الحملة هى .. انا زهقانة .. انا حاسة بالوحدة .. او .. بتحبنى؟

هناك 8 تعليقات:

الشاطر حسن يقول...

بصراحة كتابة هايلة تسلم يدك
رأي زوجتي انها ليست معضلة وتنام مع زوجها وتحسسه بيها وبشوقها له

غير معرف يقول...

تسلم ايدك علي الكتابه طبعا بس حاولي يكون في حوار بينكوااكلمي معاه ده من حقك ومتكسفيش منه ونقشيه كمان انتي ام وزوجه هاياه انا كمان نفسي في حاجات كتير ومن زوجي

غير معرف يقول...

انا مع زوجي مبحسيش باي حاجه ونفسي احس معاه بكل حاجه حلوهوكزامره ادله علي طريقي عشان وقوله اعملي ده عشان اكون معاكاناعاوزه احس ده معاك مش عارفه ليه مش حساه بلرضا وانه بين اديه انا اسمع علي الاشعاره نفسي اوصلها وانا معاه نفسي عشان بحبح عازاه منه

مذكرات زوجة يقول...

عزيزتى

نورتى المدونة ... صحيح انا بقالى كتير ما بأكتبش لكن تعليقك خلانى عايزة اكتب تانى... فشكرا لك

غير معرف يقول...

كم انا حزين على غياب مشاعر الاحساس لديه حيث تلخصت مشاعره فى تأدية طلباته واغراضه فقط..
صارحيه ... على الاقل حاولى ... فهو لكى وانت له واسأل الله ان يرجعه لكى كما تريديه :)

غير معرف يقول...

تسلم اديكى على الكلام الجميل ده بس انا مش فايدى حاجة غير انى ادعيلك لانى انا سنى 16 سنة ومش جديرة بانى اكتب ليكى اى نصيحة ربنا يحققلك اللى فبالك

Medo Negm يقول...

تسلم ايدك على الكتابة
- بنسبه لوضوع البوس وكد
جربى انك انتى تغرى متسنيش منو هو يجيلك ده راى الاغراء مهم جدا وليه تاثيره الخاص طبعا مش هقولك ازى تغرى ده جوزك وانتى ادرا بيه .
و بنسبه لموضوع النقاش ده حولى متزهقيش وربنا معاكى .

Unknown يقول...


مشكلتك او مشكله ستات كتير انها بتشبه الرجاله ببعض وتساوي عادات المجتمع ببعضها وتعممها وده اخطر من المشاكل الزوجيه لو فيه حب بجد هيكون فيه تفاهم لو فيه تفاهم هيكون فيه نقاش لو في نقاش هيكون في راحه نفسيه وراحه بال .... مش نكد و عدم مراعاه افهموا الحب واختاروه هتعيشوا مرتاحين اختاروا الشهوه هتبقوا زي الحيوانات وساعتها اقعدوا انطحوا في بعض