الخميس، 19 أغسطس 2010

نموت نموت ... ويحيا الفيلم

سافرت انا بناتى مع اختى وابنائها الى الساحل الشمالى
حضر زوجى بعد عدة أيام ... طبعا بعد ما رجع من رحلة الصيد بتاعة الغردقة
أول يوم قضاه نايم طول الوقت
تانى يوم غير شوية ... نام واتفرج على التليفزيون كأن مفيش تلفزيون فى بيتنا فى القاهرة
ثالث يوم بدأ يجوع ويفتكر الأكل فأصبح بياكل وينام ويتفرج على التليفزيون
رابع يوم بقى هو المشكلة ... كنت متضايقة طبعا انه نايم طول الوقت او قاعد قدام التليفزيون .. مش بيقوم غير عشان ياكل وبس
طول الوقت انا لوحدى مع البنات واختى وجوزها طبعا لأنه وصل بعد زوجى بيوم واحد
حاسة بوحدة او ممكن تقولوا بتجاهل ... تجاهل هو تعبير افضل كتير من الوحدة لأن أختى وجوزها مكانوش بيسيبونى خالص
لحد ما جه اليوم الرابع
الشاليه فيه حمام سباحة خاص بأنزل فيه انا والبنات كل يوم
لعبت مع البنات شوية وبعدين قلتلهم هأروح اعوم لحد آخر البسين وأرجع لكم
وفعلا ضربت بلانص وبدأت أقطع البسين حتى نهايته ..
وفجأة .......... فجأة وبدون مقدمات ... وفى منطقة الغريق ... نطت بنتى الكبيرة ذات السبع سنوات علىُ وأنا أسبح
فجأة وجدت نفسى أغوص للقاع ومعى ابنتى ....
لا استطيع ان اصف الرعب الذى اصبت به وانا اغوص وابنتى معى ..... كل ما أتذكره اننى كنت أحاول جاهدة أن ارفعها لتتنفس ... كانت تحاول هى الآخرى بعد أن تبينت اننا نغرق ... هى بتاخد دروس سباحة لكن على قدها لسة
حاولت ان اسبح بها الى حافة البسين ولكن كنت قد ارهقت ومع الوقت شعرت بالإعياء .... كنت اغرق ... نعم ... كنا نغرق احنا الإتنين
لمست اقدامى قاع البسين فضربت لأعلى وصرخت ... لم يخطر ببالى سوى زوجى ... تخيلته وهو يفقد ابنة وزوجة فى آن واحد
لا ......... الا ابنتى ........ اصرخ بإسمه فى جزع . ... يجب ان ينقذ البنت .. مش مهم أنا
صرخت بإسمه ... مرة ... اتنين ... ثلاثة ... اربعة ... فى الخامسة كان قد تأخر فقررت ان احاول مرة أخرى
ضربت بقوة فسبحت فى اتجاه الحافة ثم ضربت مرة أخرى وابنتى تمسك باحدى قدمى
وصلت للحافة .......... إلتفت لأجد الرعب يرتسم على وجه الصغيرة .. امد يدى لآخذها بين أخضانى
الحمد لله ... قدر ولطف .... لكن أين زوجى؟
يأتينى صوته من التراس الذى يطل على حمام السباحة
هو- هو فى ايه. بتنادى ليه؟
أنا فى جزع - كنا هنغرق انا والبنت وكنت بأندهلك عشان تلحقنا
هو - طيب اطلعوا بقى كلكوا من البسين ... مش عايز حد فى البسين خالص
اخرج من البسين مع البنت ثم اجلس على السلالم وأنا فى حالة اعياء ورعب وألم لم أعرف مثله فى حياتى
لقد كدت افقد ابنتى ... او كادت كلتا ابنتى ان تفقد امهما ... او كادت طفلتى الصغيرة ان تشهد غرق امها وأختها او احداهما معا .... او كاد زوجى ان يفقد الزوجة واحدى فلذات أكباده
انتظرت لعله يهبط الينا من الشاليه ... كل ما عليه ان يفتح باب الشاليه ويهبط عدة درجات ليصل الينا فى ثوانى ... لماذا لم يفعل ؟؟؟
مازلت فى مكانى مذهولة .. تبكى ابنتى بين احضانى وهى تعتذر لى على ما حدث ...
يأتينى صوته من التراس مرة أخرى .... انتوا لسة فى البسين؟؟؟؟ مش قلت تطلعوا كلكوا؟؟؟؟ مش عايز حد حالص فى البسين
لم أخرج ولم اتحرك وتمنيت للحظة أن لم أخرج ... ماذا لو كنت غرقت؟؟؟ هل كان سيحزن؟؟ هل كان سيترك الفيلم الذى يشاهده ويأتى لينتشل جثتى ؟؟؟ هل كان ليتألم ليتم بناته وفقدانهم امهم ؟؟؟
قضيت بقية اليوم والدموع لا تتوقف ... لا دموعى ولا دموع ابنتى .... كانت تأتى الى كل شوية وترتمى بين أحضانى وهى باكية وتقول لى ... أنا آسفة يا مامى ... سامحينى ... انا كنت هأموتك .... ماتموتيش يا مامى .. ماتسيبنيش يا مامى .... كانت تتحدث فى جزع والدموع والرعب والقلق يملأ عيونها الجميلة .... يعصر ألمها قلبى ... صغيرة انتى يا حبيبتى على هذا الشعور
*****************
فى اليوم التالى ......... رايحين نجيب اكل انا وهو ... رايحين نجيب الغدا
أسأله عن شىء يخص أحد افراد عائلته ... حاجة عادية جدا ... بأسأله هو ليه مقالش لهم انه فى الساحل؟ ... ينفجر فى عصبية وصفاقة ... وانتى مالك ومالى ومالك ومال اى حد يخصنى انتى تخليكى فى حالك .. انا ليه محاط بالأغبياء كدة


هنا وانهمرت دموعى بلا توقف .... وتركته لأجلس بعيدا فى انتظار الطعام
ركبنا السيارة .... انفجرت ....
انا - انت بتتكلم معايا كدة ليه؟ ومين همة الأغبياء دول
هو - ايوة محاط بالأغبياء .. انتى بتتدخلى ليه فى امورى الشخصية
انا - مش مفروض يكون بيننا امور شخصية وبعدين دة انا بأهدى الأمور بين وبين أهلك ودى حاجة المفروض اشكر عليها مش اتشتم عليها .... انا مش هقبل انك تكلمنى كدة اصلا
هو - براحتك
انا - كفاية بقى يا أخى .. انا زهقت من العيشة دى ... انا اتجوزتك وانا عارفة عيوبك كويس ... عارفة انك لسانك طويل وبتطجن فى الكلام وعصبى ... لكن كنت بتطبطب علية وبعد شوية تزعق اقوم اسامحك ... كنت بتقولى كلام حلو وبعد شوية تقول كلام زى الدبش ... كان دة بيشيل دة فكنت بأعدى .... لكن دلوقتى مفيش غير طولة لسان وقلة أدب .... انت بقيت قاسى قوى كدة ليه؟ انت الحنية اللى كانت فى قلبك خلصت خلاص .... انا تعبت من المعاملة دى ... فين الحب؟؟؟؟ انا ست ومحتاجة لراجل يحبنى ... انا محتاجة لحبك وحنيتك يا أخى ....
هو - ايه الهبل اللى انتى فيه دة؟
انا - هو فعلا هبل .... ما هو انت المعانى دى خلاص مبقاش ليها معنى فى قاموسك .... هأتكلم معاك ازاى عن حاجة انت متعرفهاش ... نسيتها من زمان ... اتنزعت من قلبك الرحمة والحب ...
هو - ايه الحكاية هو فى حد بيزن على ودانك ولا ايه؟
انا - انت كرهتنى فى كل الرجالة
هو - ايوة بقى قولى كدة ... يبقى الموضوع فيه معجب عشان كدة انتى قالبة علية
انا - دى تبقى مصيبة لو انت فاكر ان مفيش راجل بيعجب بية ... تبقى كارثة ملهاش حل لو انت متخيل انى مش بأعجب راجل تانى ... دة معناه انك مش شايف انى ست تستحق الإعجاب ... مش شايف انى ست ممكن تعجب راجل حمار تانى غيرك ... بس احب اقولك ان الميزة الوحيدة اللى فى اى راجل فى الدنيا مش فى شكله ولا فلوسه ولا مستواه .. لأ ... اللى بيميز اى راجل ان تكون الست اللى معاه بتحبه .... حب الست للراجل هو اللى بيعمل له قيمة ... لو راح الحب دة يبقى هو ولا له اى قيمة ... وخلى بالك ان القسوة دى هتضيع حبى ليك منك وساعتها مش هيبقى لك اى قيمة
هو - ايه الكلام الجارح دة
انا - والله؟؟؟ بتحس؟؟؟ ثم اكملت فى صوت يشبه الصراخ ... - انا كنت هأموت انا وبنتك وانت قاعد تتفرج على التليفزيون ومش عايز تقوم احسن يفوتك مشهد من الفيلم
هو - انا قلتلكوا اطلعوا من البسين لكن محدش بيسمع كلامى
انا - نطلع ليييييييييييييييه؟؟؟؟؟ نطلع عشان انت مكسل تنزل لنا؟؟؟؟ مكسل تيجى حتى تاخدنى فى حضنك وتطبطب على بنتك بعد المصيبة اللى كانت هتحصلنا؟؟؟؟ انا ناديت عليك لكن اوعدك انى لو كنت بأموت مرة تانية مش هأدنهلك .... دة لو غريب كان جه ينقذنا ولا حتى يواسينا ويهدينا بعد اللى جرالنا ... انت المفروض تحمينا مش تحبسنا فى الشاليه فى المصيف .. اللى يخاف على حد يبقى معاه مطرح ما يروح مش يحبسه جنبه .... انت حتى متعبتش نفسك وقمت من قدام الفيلم تنزل السلمتين وتجيلنا
انا استعوضت ربنا فيك وفى حبى ليك ... بس عمرى ما هأنسالك انى استنجدت بيك وانا باموت انا وبنتك وانت ماجيتش ... طب بلاش عشانى ... عشان بنتك يا اخى .... حراااااااااااااااااااااااااااااام علييييييييييييييييييييييييييييييك
هو - صمت تام
****************
فى اليوم التالى ... نزل معانا البسين مرة واحدة ... وخرج معانا مرة واحدة نودى البنات الملاهى


احصائية .... قعد معانا فى الساحل 5 ايام .... مرة واحدة نزل البسين لمدة ساعتين معانا .... ومرة واحدة خروج الى الملاهى


هو سافر وانا كملت كام يوم لوحدى لكنه كان بيتصل كل يوم يطمن علينا ويوم العودة من الساحل اتصل بية فى الطريق اربع مرات


حاسة ان فى تقدم .... بس برضه مش قادرة انسى الموقف بتاعة الغرق دة ولسة مأثر فية قوى قوى قوى لدرجة ان بتجيلى كوابيس بسببه


هناك 23 تعليقًا:

The illusionist يقول...

اعتقد انى انا الاول

The illusionist يقول...

اه وربنا انا الاول

محمد ابن المعلم الزناتى

هو الاول

يا مينز

The illusionist يقول...

نسيت اقول

مينز يعنى رجاله

ههههههههههههه

اللى بتكرهيهم دول

The illusionist يقول...

انا بصراحه لو مكانك احنا نركبله مخ الكترونى زى مسرحيه تخاريف

يا اما تخليه يعمل مدونه ويكتب اللى فى دماغه

يمكن نتوصل لحل ونعملكم مدونه مشتركه تتقابلوا فيها تكتبوا كلام حب لبعض طالما العمليه قحط كده

وبما انكم كنتوا هتغرقوا وعمل كده

احب اقولك انا خبرتك اللى بتشوفيها دى انا شوفتها فى ابويا

وفاهمك

هو اينعم كان خايف عليا لما كنت بغرق

بس لما خرجت

بدل ما بتاع يطبطب ويدلع ويعمل الشويه دول

سكعنى قلم قلب الاجازه كلها على دماغى

وافتكر ماما كانت هتخبطها عربيه هى واختى الصغيره

بدل ما يجرى عليهم او بتاع او يروح يلحقهم

قام مزعق فى نص الشارع والعالم التالت ذات نفسه كان بيتفرج علينا

عالم الضفادع

ما علينا

احب من منطلق انى بهدى النفوس يعنى

اقولك انو مش الفكره انو مش بيخاف عليكم

لا هو اكيد بيخاف

بس هو واضح لامؤاخذه انو بروته شويه فى المواقف دى

وده انا مبفهموش بسهوله

وللاسف شكلى هطلع كده زى ابويا

ومع ذلك

هو اكيد فيه جانب بيخاف عليكم ولو كان قام شافكم بتغرقوا قدامه كان اكيد هينزلكم

هو خد الموضوع ببساطه ومدالوش حجمه وده مكنش كويس من ناحيتكم انتوا

معلش

الانواع دى للاسف لازم طول الوقت الواحد يفكرها بواجباتها كل شويه

الله يعينك يا مودام
معلش حصل خير

والمره الجايه تخلى بالك من ولادك كويس

هه

عشان اى حد هيحاول يغرق فى بدايه اى فيلم ولا حد هيعبره

احنا ناقصين يضيع منا مشاهد وبتاع

وهو الفيلم ايه غير مشاهد وشويه حاجات فوق بعضها

هههههههههههههه

كل سنه وانتى طيبه

ورمضان كرييييييييييييييم

The illusionist يقول...

يا خبر ازرق

انا اللى كاتب ده كله

ما شاء الله عليا

خمسه وخميسه على كيبوردى

معلش بقى على التطفل ده

خمس تعليقات مش خوساره

اه صحيح

نجحت وجيبت جيد

مبروك ليا

Unknown يقول...

ياحبيبتي ألف بعد الشر عليكي وعلى بنوتك ، أما جوزك فحاولي تحسسيه إنه غلط بس بلاش زعيق وشخط ونطر لأن الكلام ده مابيأكلش عيش مع الرجالة

حاولى تخلي ضميره يأنبه على نار هادية يمكن ياخد باله .. ولو لاقيتي تحسن خلاص حاولي تنسى وتعيشي حياتك .. بس أهم من كل ده تدعي ربنا أنه يهديه عليكي ويهديكي عليه ويجعلكوا قرة عين لبعض ويصلح ذات بينكم يارب اللهم آمين

همسات وبحــ الحياه ــر يقول...

مدونتك تجنن والله
انا فضلت اقرا اقرا

ربنا يسترها معاكى ويخليلك بناتك ويصلحلك زوجك
دايما ادعيلوا وانت بتصلى
هو انا مش عارفة اقول ايه بس بنت عمتى بتمر بنفس المشكله تصدقى افتكرتها هى اللى عاملة المدونة ومتخفيه
بصى هو انا مش عارفة اقولك ايه عشان خايفة اقول حاجة تخربط الدنيا وتخليكى تكرهييه ولا حاجةههههههه
بس خلى نفسك طويل طويل لغاية ماربنا يهدى
هكون سعيده لماتنورينى :)

غير معرف يقول...

ربنا ينتقم منه , ان انسان معندوش قلب و لا رحمة

-_- يقول...

اكيد مكانش اخد باله

محمد التركى يقول...

لالالالالالالا بعد الشر عنك وعن بناتك
الحمد لله على كل شئ الحمد لله الحمد لله
قدر ولطف

بصى أنا والله مش هدافع عنك ضده
ولا هدافع عنه ضدك
أصلى أنتو الاتنين متستغنوش عن بعض والواضح أنك فعلا بتحبيه جدا
وكمان هو أكيد بيحبك بس ممكن مكنش متخيل الموقف وأن كلامك كان بجد
أكيد ياعنى
أصلى مش معقول هيستغنى عن مراته حببته وبنته اللى حته منه
علشان فيلم خيبان ولا حتى دسته أفلام
لايمكن
بصى أصبرى عليه هو اليومين اللى قعدهم لوحده أكيد أنب نفسه ولام نفسه كتيييير
ودماغه عماله تودى وتجيب

حمدله على السلامه ياستى وبعد الشر عنك أنتى والبنات
والمره الجايه تخلى بالك
وبعدين عايز اقولك حاجه
حاولى تخرجى بنتك من الشعور ده علشان متبقاش عقده عندها من السباحه
وأنتى حاولى متفكريش كتير وأنسى الموضوع
علشان الكوابيس ديه
والحمد لله ربنا قدر ولطف

وربنا يهدى النفوس
مستنى البوست الجاى أكيد هيكون فيه أخبار سعيده

وكل سنه وأنتى طيبه بناتك طيبين وبألف صحه وخير

تحياتى لزوجه طيبه وأم حنونه

محمد التركى

مذكرات زوجة يقول...

The illusionist

انت اول تعليق فعلا

انا متأكدة انه ميقصدش لكن اللى بيضايقنى انه خلاص مبقاش يهتم باللى انا عايزاه ولا يهتم لما اندهله

بيختار الأسهل دايما ... بقيت فى ايده .. مراته ... تعرف .. زمان .. ايام الحب .. كان ييجى بتليفون يجرى علية لو قلت بس انى عايزة اشوفه

دلوقتى انا قدام عنيه ... ومش حاسس بوجودى ولا ان علاقتنا نعمة من ربنا

اصبحت امر مسلم بيه

اوعى تطلع زى باباك ... يا ريت الجيل الجديد يتعلم من أخطاء الجيل اللى قبله

عندى امل ان بناتى يعيشوا مع رجالة عارفين قيمتهم ... الجواز نعمة كبيرة والعلاقة الحلوة اللى فيه نعمة اكبر

نورتنى ... بس ايه كل التعليقات دى؟؟ حسستنى انى مهمة ولية قراء بقى وكدة
:))

مذكرات زوجة يقول...

انسانة

تعليقك جميل قوى

يا رب اهديه علية وعلى علاقتنا الجميلة

نورتينى

مذكرات زوجة يقول...

دموع القمر

الظاهر ان كل الرجالة بقوا كدة دلوقتى انا وبنت عمتك وبنت خالى وجارتى واختى وصاحبتى

مش عارفة جرالهم ايه ... بيجيلهم فيروس بعد الجواز اسمه فيروس التناحة

:)))

نورتينى وهآجى ازورك طبعا .. دة شرف لية

مذكرات زوجة يقول...

غير معرف

ربنا يهديه

مذكرات زوجة يقول...

شارم

جايز مكانش واخد باله فعلا بس دى برضه حاجة تزعل لأن المفروض ان الزوج اللى هو الأب ياخد باله من أهل بيته لأنه هو القائد وحامى حما الأسرة

نورتنى وشرفنى وجودك

مذكرات زوجة يقول...

محمد التركى

انا بحبه طبعا ومن كل قلبى ... واكيد بيحبنى طبعا لكن مش دى المشكلة .. المهم اننا نعبر عن حبنا دة دايما

مش كفاية انك تحب حد .. المهم انك تعرف اللى بتحبه دة انك بتحبه ... لازم نعبر عن حبنا ونتكلم عنه دايما والا هيخفت ويتنسى فى خضم مشكلات الحياة

انا فعلا قلقانة على بنتى اللى دايما بيجيلها كوابيس عن الواقعة

وبكائها كان مش بكاء طفلة عادى .. كان بكاء مخلوط بشعور بالذنب والخوف من ان مامى ممكن متكونش معاها يوما ما

عشان كدة انا مرضتش اخرج من البسين على طول وقعدت العب شوية معاهم رغم خوفى وصدمتى

شكرا لك على تشريفك لى وعلى اهتمامك

ستيتة يقول...

ونقول ألو قبل الفطار يا جودعان

1- هو ما سمعش نداءاتك اساسا
ولما سمع كنتي انتي تم انقاذك بواسطة العلي القدير
وبما انه ما شفش الموقف من اوله
وشافك وانتي فعليا على حافة البيسين
فقد حدث له واحد من أتنين
أ- يا تنح من كتر الخوف وده مشهد معتمد من الرقابة وناس كتير منا بيتنحوا لو خافوا قوي
ب- يا اساسا معرفش مقدار ما كنتم فيه من خطر الا لما صرختي تاني يوم
ماهو اساسا ما شفش المأساة كاملة



نيجي لقصة انه بابا البيت وعليه حمايتهم
نعم يا اختي
ناقص تقولي لي ينزل يصطاد لنا الغزال ويشعل النار بطوبتين ويجبني من شعري ببلطة :)
لأ هي المسئولية دي مش حراسة وكأنه بواب مسلسل باب الحارة


دلوقتي يا مزمز الموقف أنفورشناتلي كالأتي

يا انتي تتنحي شويتين علشان تتوافقي مع تناحته فتعيشي
يا حبي انتي بالنسبة له كده نزناز نكد متكرر
انتي معتقدة انه حاسس انه مقصر او مبلط في الخط او متنح
والله هو شايف نفسه طبيعي ومراته هي اللي بتحب النكد
وده يجيب بعد زيادة
ويدخل واحدة متنحة في النص ويقول يا سلااااااااام من زمان نفسي في واحدة متنحة ومش شايفاني مقصر
مع ان كل الستات اساسا حاجة واحدة بس بنعرف نتلون حسب شطارتنا لحد ما ننول اللي في بالنا

ده سيناريو

السيناريو التاني برضه مش حلو
يبقى على طول منفض لك الجمجمة
او يحصل الأنيل ويبتدي يتفاعل مع كلمات زي
لكن دلوقتى مفيش غير طولة لسان وقلة أدب
مش شايف انى ست ممكن تعجب راجل حمار تانى غيرك
والتفاعل غير مرغوب ابدا

شوفي انا حاسة بالنار اللي انتي فيها
كان الله في عونك

يعني بنصحك وانا لو مكانك كنت خالعاه من قبل ما يتولد من بطن امه اساسا
لكن انا بقول لك اللي حاسة انك قادرة عليه
انا بحس انك عارفة عيوبه
وحباه زي ما هو كده
ومثمنة وجوده في حياتك زي ما هو كده
وحاسة ان اللي تقدري تغيريه فيه اشياء بسيطة بس نفسك فيها
ربنا يسخره لك في الخير ويسخرك له في الخير
ويقدرك يا اوختشي على فعل كل خير

اهم شيء ببطيء
سيري في خطة كسر التناحة بس بالشويش
لأنه مش ها يغير طبعه ابدا
ممكن بس يتأقلم حبه نونو إرضاءا ليكي

من الأخر ممكن يغيرك وميغيرش طبعه
ربنا ما يغيرش عليكم على رأي الخليجين
يعني ربنا يتم نعمته عليكما

sony2000 يقول...

بصي انا موش هعرف انصحك نوهاااااااااااائي
بس كفايا اني اقولك بجد
قلبي معاكي
وبدعيلك
يهدي سرك
اللهم امين

jounes يقول...

الاول بعد الشر على حضرتك وعلى اولادك
ثانيا حاولى تراعى ظروف شغله مثلا انتى عارفه ان اى راجل بيكون عنده مسئوليات بعد الجواز غير قبله بس دا طبعا ميمنعوش انه يهتم بيكم وانا هنا مش بدافع عنه بس حاسس انك بتحبيه وربنا يخليكم لبعض....وادعوا حضرتك لزيارة مدونتى الصغنونه وربنا يسعدك يارب

مذكرات زوجة يقول...

ستيتة

تعرفى انك ست عاقلة جدا وفاهمة الدنيا مليون فى المية ويا بخت جوزك بيكى؟

أنا فعلا بحبه ... بموووووووت فيه ... بس مبقتش حاسة انه بيحبنى ... مش مصدقة انه مابيحبنيش لكن فين الإثبات؟؟
لأ لأ .. متهيألى انى طماعة وعايزة مشاعر الحب الأولى
:)

هو ممكن فعلا يكون مفهمش ان الموضوع كان بجد وانى كنت هأغرق وربنا ستر ... بس السؤال هنا .. كان هيعرف امتى؟؟؟ لما نغرق ولا ايه؟

خايفة ييجى يوم ويحصل حاجة تتسبب له هو شخصيا فى ألم كبير نتيجة تكبير الدماغ اللى هو فيه دة وساعتها هيبقى توو لييت ...

بأفرح قوى لما تجيلى واول ما بشوف اسمك بلاقى ابتسامة كدة اترسمت على وشى

ربنا ما يقطع نصايحك عنى ابدا
انتى انسانة جميلة قوى ومحتاجة لحد زيك فى حياتى بجد

مذكرات زوجة يقول...

سونى

دعوتين بقى من أحلى ما يكون

كل سنة وانتى طيبة يا حبيبتى

مذكرات زوجة يقول...

جوناس

انا بحبه طبعا .. وبموت فيه

وأكيد هآجى ازور مدونتك .. دة شرف لية يا فندم

P A S H A يقول...

ألف حمداً لله على سلامتك أنتِ والبنات والحمد لله قدر ولطف

جميل أسلوبك .. بسيط وسلس ومعبر


بس ماعرفناش برضه كان فيلم إيه ؟
D:


خالص تحياتي وعميق احترامي وتقديري

:)

وكل سنة وحضرتك والأسرة جميعاً طيبين وبألف خير وصحة وسلامة إن شاء الله . اللهم آمين